Amadeus, leverancier van software en ict-oplossingen aan de reis- en toeristenbranche, levert ook de komende vijf jaar aan Air France-KLM het e-handelsproduct Flex Pricer. De Frans-Nederlandse luchtvaartgroep gebruikt de software voor zijn nationale en internationale websites. Met de software krijgen reizigers op sites airfrance.com en klm.com dezelfde standaard selfservice-functionaliteiten voor het zoeken naar Air France-KLM-vluchten, het verkennen van speciale aanbiedingen, het verzilveren van frequent flyer-mijlen of het omboeken van alternatieve reismogelijkheden.
Volgens Amadeus gebruiken inmiddels zo’n honderd luchtvaartmaatschappijen de e-commerce-software voor merchandising, boekingen en diensten. Naast Flex Pricer biedt Amadeus ook de e-Retail Booking Engine als product aan.
Air France-KLM is een belangrijke klant voor Amadeus. Het luchtvaartconcern werkt met het Altéa-platform voor de ondersteuning van verkoop- en reserveringsactiviteiten.
KLM sloot in 2006 met het Spaanse Amadeus een overeenkomst voor de implementatie van de verkoop- en reserveringsactiviteiten. Amadeus werd in 1987 opgericht door de luchtvaartmaatschappijen Air France, Lufthansa, Iberia en SAS.