Hardwareleverancier Acer voert een strategische wijziging in de organisatie door. Het bedrijf gaat een duidelijker onderscheid maken tussen de consumenten- en zakelijke divisie. Zodoende wil Acer meer op de radar komen bij zakelijke gebruikers. Acer is in het verleden vooral gegroeid dankzij de consumentenmarkt en dat imago zat de hardwareleverancier zakelijk gezien in de weg.
Concreet houdt de verandering in dat Acer zijn website opdeelt in twee portals: een consumentdeel en een zakelijk deel. Ook de organisatie zelf wordt hiernaar ingericht. Het emea-team is versterkt met allerlei nieuwe commerciële mensen die de zakelijke markt moeten gaan bedienen. Veel van hen kwamen de afgelopen tijd over van concurrent HP.
In 2011 had Acer het moeilijk en bleven de verkopen achter. Dat lek denkt het bedrijf nu boven te hebben en Benelux-directeur Marc Pauly gelooft weer in oude tijden. ‘‘Touch’ en ‘type’, daar willen we het mee gaan maken.’ Pauly denkt dat er bij Acer een mooie rol voor Windows is weggelegd. ‘Daarin zijn we altijd sterk geweest en dat we zijn we nog altijd. Zodra de markt aantrekt, dan zullen het vooral Windows-tablets zijn die zakelijk ingezet gaan worden. Daarvan willen wij profiteren, wij zitten vooraan in de trein.’
Interview
Lees ook het hele interview met Marc Pauly: ‘Acer is klap van 2011 te boven’.
Acer zakelijk? Bestaat dat dan?
Merk met hoog ‘Casio’-gehalte.