Capgemini kan in Nederland voortaan ook callcenter-diensten aanbieden via Prosodie. Dit onderdeel richt zich specifiek op het geautomatiseerd afhandelen van telefoongesprekken en van transacties via telefoon, e-mail of internet. Hiervoor heeft Prosodie-Capgemini in Nederland formeel de status verkregen van telecomaanbieder.
Capgemini nam medio 2006 de callcenter-dienstverlener Prosodie over. Dit Franse bedrijf is gespecialiseerd in het afhandelen en beheren van online transactieprocessen voor grote klanten, onder meer met spraakherkenningssoftware. Prosodie is actief in Frankrijk, Spanje, Italië en België. Daar is nu Nederland bijgekomen.
Prosodie-Capgemini gaat frontoffice-diensten aanbieden aan Nederlandse bedrijven en overheidsorganisaties, waardoor zij tegen lage kosten transacties kunnen laten afhandelen met klanten en burgers via telefoon, mail of internet. Relatief eenvoudige vragen worden automatisch beantwoord; voor de complexe transacties hangt een medewerker aan de lijn. Deze processen worden ondersteund met ‘automatic call recognition’- en ‘automatic call distribution’-technologie.
‘Het verkrijgen van de status van erkende telecomaanbieder in Nederland is een goede stap in Prosodie’s internationale strategie’, zegt Philippe Hallopeau, regulatory affairs & operator relations manager van Prosodie-Capgemini. ‘Met Spanje, Benelux en binnenkort ook Italië, kunnen we een compleet aanbod van diensten aanbieden, ook internationaal.’