NEC Display Solutions Europe introduceert een nieuwe versie van zijn remote management en monitoring software om verschillende NEC display devices zoals projectors en desktop monitors te besturen. Door NaViSet Administrator 2 kunnen organisaties de kosten voor technische ondersteuning beperken. Tevens kunnen displays en projectors met de vanaf afstand bestuurbare en vooraf geïnstalleerde NEC-producten beter worden beheerd.
NaViSet Administrator 2 is een alles-in-één remote support-oplossing waarmee de meeste NEC display devices en Windows-computers bestuurd kunnen worden. Dit is voor het beheren van iedere multi-device installatie in grote omgevingen, bijvoorbeeld in grote bedrijven, maar ook voor de luchtvaartindustrie, energie- en nutsbedrijven, de financiële sector, de vrijetijdssector en musea, retail en transportbedrijven. Door een eenvoudig te gebruiken en geavanceerde graphical user interface (gui) kunnen bedrijven de inspanning en kosten die met de besturing gepaard gaan beperken door vanaf afstand diagnoses te stellen en technische problemen op te lossen.
Systeembeheerders en it’ers kunnen ook proactief zijn als het gaat om het onderhoud van projectorlampen en filters en de schoonmaak van de ventilator waardoor ze alle NEC assets beter kunnen beheren. NaViSet Administrator 2 laat proactief weten hoe het staat met de gesteldheid van de displays en analyseert devices die in gebruik zijn waardoor uitval en storingen beperkt kunnen worden.
De NaViSet Administrator 2-software is zo ontworpen dat het werkt vanaf één centrale locatie en biedt monitoring, asset management en beheerfunctionaliteit om displays op afstand te bedienen via lan- of serie-verbindingen. De oplossing kan continu aanstaan om devices automatisch te monitoren en te beheren. Bovendien kunnen alarmsignalen ingesteld worden wanneer gespecificeerde parameters van de display devices zijn veranderd.
Daarnaast bevat de remote management software de mogelijkheid om uitgebreide rapportages te creëren en om data te importeren en exporteren om asset management te verbeteren. Met de geavanceerde device monitoring- en registratiefuncties kunnen analyses uitgevoerd worden en fouten gemeld. Bovendien vereenvoudigt de taakfunctie de automatisering van het beheren van devices met vooraf in te stellen commando’s, zoekopdrachten en alerts die via e-mail gestuurd worden.