Infor introduceert een ‘Social Sales and Operations Planning’ (S&OP)-model om samenwerking te bevorderen en een dynamische supply chain management te realiseren. Het model is een innovatieve benadering om gescheiden communicatieaspecten binnen het S&OP-proces realtime te synchroniseren. Infor Ming.le, een platform voor sociaal samenwerken, het verbeteren van bedrijfsprocessen en contextuele analyses, stimuleert Infor’s Social S&OP-model.
Door deze methode te gebruiken, kunnen organisaties zorgen voor een betere, snellere besluitvorming dankzij toegang tot realtime data, events en alerts over veranderingen. Social S&OP verenigt de communicatie van belangrijke elementen van het S&OP-proces, zoals verkoopprognoses, financiële doelstellingen, distributieschema’s, product lifecycle assessments en voorraadniveaus.
De snelle adoptie van sociale netwerken onder consumenten vergroot de behoefte voor een dergelijke oplossing binnen de zakelijke omgeving. Samenwerking in S&OP betreft het gebruiken van collectieve informatie om een beslissing te nemen. Door een sociale sfeer voor S&OP te creëren, is een geoptimaliseerd strategisch en tactisch supply chain-planningsproces mogelijk en kan sneller worden ingespeeld op veranderingen in de markt en op veranderende wensen van klanten. Daarnaast helpt Social S&OP het niveau van klantenservice en van besluitvorming te verbeteren en winstmarges te vergroten.
Infor’s Social S&OP biedt betere samenwerking waar traditionele methoden, zoals e-mail, ineffectief worden. In plaats van een individu of bedrijf te volgen, kunnen gebruikers een verkooporder, klant, merk, productieopdracht volgen, delen en becommentariëren.
Infor Social S&OP omvat een krachtige exception management engine die ervoor zorgt dat elk teamlid op de hoogte is van de status van het project en indien nodig direct actie kan ondernemen. Voorraadbeheerders krijgen een alert over de voorraad waarmee de productbeschikbaarheid in de realtime workflow zichtbaar is voor end-to-end management. Aangezien verantwoording een grote zorg is voor de adoptie van sociale business tools worden sociale interacties bijgehouden door de S&OP-tool. Sociale interacties gaan verder dan problemen en waarschuwingen, ze kunnen medewerkers informeren over wat er gebeurt. Traditionele S&OP traceert alleen problemen maar sociale S&OP informeert ook over relevante news feeds.