GX Software introduceert bij klanten en relaties een web content management (wcm)-systeem dat individuele online ervaringen creëert: XperienCentral. Deze opvolger van GX WebManager 9 handelt vanuit het perspectief van de individuele bezoeker en personaliseert elk online kanaal, van website tot mobile app. Dit leidt tot tevreden klanten en het eenvoudiger halen van online doelstellingen.
Doorgaans bevatten websites of mobile apps voor iedereen dezelfde informatie. Dat is jammer, want eenzijdige content sluit maar zelden aan op de behoeften van individuele bezoekers. Zij haken daardoor sneller af of gaan zelfs naar de concurrent. XperienCentral personaliseert online kanalen door iedere bezoeker individueel relevante content aan te bieden. De software ‘luistert’ naar bezoekers op alle beschikbare online kanalen en weet daardoor precies waar ze behoefte aan hebben. Op deze manier wordt een optimale online ervaring aangeboden hetgeen meer nieuwe en tevreden klanten oplevert en online resultaten verbetert.
Redacteuren profiteren met XperienCentral van de vernieuwde user interface. Zij zien bijvoorbeeld tijdens het bewerken de website op dezelfde manier zoals bezoekers die zien op hun pc, tablet of smartphone. Door direct in de context van de bezoekerservaring te werken, kunnen redacteuren makkelijker relevante ervaringen creëren.
Een tweede voordeel is dat redacteuren de werkomgeving naar eigen inzicht kunnen inrichten met verplaatsbare widgets. Deze widgets bieden toegang tot allerlei nuttige functionaliteiten en ontsluiten tevens andere informatiesystemen, zoals Google Analytics. Door het samenbrengen van deze systemen in XperienCentral kunnen redacteuren niet alleen sneller werken, maar worden ze ook optimaal gefaciliteerd bij het verbeteren van de online ervaring van hun klanten.