Michiel Mol, oprichter van het onlangs aan Publicis Groupe verkochte LBi, en Harry van Dorenmalen van IBM treden per 1 juni 2013 toe tot de raad van advies van Universal XS. Universal XS levert wereldwijd oplossingen voor digitaal reputatiemanagement en heeft hiermee het zogenaamde ‘ontgooglen’ in het leven geroepen.
De stelling dat de krant van vandaag, de verpakking van de vis van morgen is, gaat allang niet meer op. Het internet heeft immers een olifantengeheugen. Zodra negativiteit eenmaal op een eerste pagina van je zoekmachine staat, is het heel moeilijk dat ooit weer weg te krijgen. Al in 2006 ontwikkelde Universal XS hiervoor zijn reputatiegarantieproduct. Toen nog heel exclusief en voor een exclusieve doelgroep.
Extra kosten bij repareren
‘Nu zijn we klaar om ons product naar een brede markt te brengen door een nieuw ontwikkeld modulair systeem’, zegt Universal XS-ceo Marco Juffermans. ‘Voor een kleine maandfee monitoren we de digitale reputatie van onze klanten. Mocht er wat te ‘repareren’ zijn, berekenen we daarvoor pas extra kosten. Op deze manier maken we onze dienst, die nogal exclusief was, beschikbaar voor een breed bereik bedrijven en particulieren.’
‘Steeds vaker worden bedrijven en individuen in hun groei geblokkeerd door hinderlijke berichten die maar blijven plakken op het internet’, zegt Michiel Mol. ‘Het managen van deze digitale reputaties wordt alleen maar belangrijker en Universal XS is een van de weinige bedrijven die hier inmiddels een kennisvoorsprong in heeft opgebouwd.’
Eigentijdse product
‘De manier waarop Universal XS naar de ict-markt kijkt, past bij deze tijd’, vervolgt Harry van Dorenmalen. ‘Ik waardeer dit soort innovaties zeer en vind het heel inspirerend om mee te blijven denken met jonge ondernemers. Ik hoop dan ook dat ik mijn bijdrage kan leveren aan het doorontwikkelen van dit eigentijdse product.’
‘Met het toetreden tot de raad van advies van Mol en Van Dorenmalen voel ik me enorm gesteund in de kracht van ons reputatieproduct’, besluit Juffermans. ‘Beiden hebben hun sporen in ict meer dan verdiend en ik ben er van overtuigd dat zij, met hun zeer ruime kennis en ervaring, ons product naar een hoger niveau zullen brengen.’