De Nederlandse startups Vigour.io en Fosbury.co hebben kapitaal binnengehaald voor het verder uitbouwen van hun technologie. Vigour.io uit Amsterdam ontwikkelt een techniek waarbij applicaties en video’s op meerdere schermen tegelijk kunnen draaien. Het Utrechtse Fosbury.co heeft een platform opgezet voor het ontwerpen, beheren en distribueren van campagnes gemaakt met Apple Passbook, de app voor digitale vouchers.
Vigour.io kreeg een investering van vijfhonderdduizend euro van Hubraum, de investeringstak van Deutsche Telekom, met ondersteuning van de Nederlandse investeerder Linden Mobile Ventures (geld) en het Duitse technologiebedrijf DG-I (advies). Vigour gebruikt het extra kapitaal om zijn dienst Vigour Video uit te bouwen tot een witte merk-product voor mediabedrijven. Die kunnen daarmee hun klanten de mogelijkheid bieden om videobeelden en -informatie op verschillende (mobiele) apparaten tegelijk – multiscreen – te bekijken.
Fosbury
SanomaVentures investeert een onbekend bedrag in start-up Fosbury.co: een platform voor het ontwerpen, beheren en distribueren van Apple Passbook-campagnes. Door middel van een eenvoudige web-applicatie kunnen bedrijven binnen enkele minuten Passbook-campagnes opzetten en bijhouden. Deze campagnes kunnen mobiele coupons, klantenkaarten of giftcards bevatten.
Met het geld en de steun van SanomaVentures wil Fosbury het product verder ontwikkelen en versneld vermarketen. De startup wil ook een tool aanbieden voor Samsung Wallet, een vergelijkbaar product als Passbook, maar dan van Samsung. SanomaVentures ziet op de Nederlandse markt ook goede samenwerkingsmogelijkheden met Scoupy, de mobiele applicatie met kortingsbonnen, waar het in 2012 in investeerde, net als Post.nl.