Unisys heeft bekendgemaakt dat het zijn aanbod als leverancier van cloudgebaseerde services en oplossingen voor IT Service Management (ITSM) verder heeft uitgebreid wat betreft BMC Software's Remedy-technologie. Unisys levert zijn BMC Remedy ITSM-platform momenteel aan honderddertig klanten wereldwijd, waaronder organisaties zoals het Amerikaanse Rode Kruis.
In juni 2012 was Unisys ook al in het nieuws vanwege de lancering van zijn uitgebreide suite van cloudgebaseerde services en oplossingen voor ITSM. Met deze suite kunnen organisaties hun ondersteunende it-dienstverlening naar eindgebruikers verbeteren door het vereenvoudigen van de operationele activiteiten en daarbij tevens de kapitaal- en operationele kosten verlagen. Het nieuwe aanbod van Unisys omvat een SaaS-versie van BMC’s Remedy-technologie naast tal van advies-, implementatie- en beheerdiensten.
Unisys biedt daarbij als extra voordeel een gebruiksvriendelijke self-service webportal. Via deze portal kunnen eindgebruikers door de servicecatalogus van hun organisatie navigeren en de dienstverlening prioriteren naar de ondersteunende services die ze het meest dringend nodig hebben.
In tegenstelling tot andere ITSM-oplossingen die op de markt worden aangeboden, zijn de ITSM-oplossingen van Unisys gebaseerd op een volledige, end-to-end verzameling van richtlijnen uit de internationaal erkende Information Technology Infrastructure Library (ITIL)-standaard. Dit garandeert een consistente en kwalitatief hoogwaardige dienstverlening naar eindgebruikers.
“In tegenstelling tot andere ITSM-oplossingen”? Wat een kolder.
Vooropgesteld: vrijwel elke verkrijgbare tool baseert zich op de beheerprocessen van ITIL. De waarde van tool verificatie (of zoals hier wordt gezegd het baseren van een tool op ITIL) is maar beperkt en garandeert op geen enkele manier een “consistente en kwalitatief hoogwaardige dienstverlening naar eindgebruikers” (die wordt tenslotte geleverd door MENSEN).
Op de officiele “itil tool verificatie site” (http://www.itil-officialsite.com/SoftwareScheme/EndorsedSoftwareTools/EndorsedSoftwareTools.aspx) kom ik BMC (slechts) bij bronze level tegen (met 9 beoordeelde beheerprocessen). Het gaat hier overigens om Remedy Force ServiceDesk, dat hoeft niet het Remedy product te zijn dat Unisys levert.
Het bronze level wil zeggen dat de assessment is behaald. Voor silver of gold dien je onder andere ook referenties te overhandigen, dat is voor Remedy blijkbaar nog niet gebeurd.
Bij de Pink Verify is BMC met Remedy ook te vinden in de lijst gebaseerd op ITIL v3/2011. Hier staan ze achter Solution Manager van SAP:
http://www.pinkelephant.com/PinkVERIFY/PinkVERIFY_2011_Toolsets.htm