De Nederlandse leverancier van crm-software Scope marketing technology, brengt onder de naam 'SCOPE Studenten Instroomportal 2.0' een nieuwe generatie van de speciaal voor onderwijsinstellingen ontwikkelde software op de markt. Het gaat om een add-on product voor het crm-systeem van Scope waarmee onderwijsinstellingen via een webportaal de werving en inschrijving van studenten kunnen automatiseren en vereenvoudigen.
Het webportaal bezit functionaliteiten die zowel voor (potentiële) studenten als onderwijsinstellingen voordelen bieden bij de inschrijving van voorlichtingsactiviteiten en bij het aanvragen van informatie via de website van de onderwijsinstelling. Potentiële studenten kunnen een persoonlijk account aanmaken, aanmelden voor voorlichtingsactiviteiten en gericht studie-advies opvragen. Alles wat in het webportaal door de potentiële student is aangegeven, wordt automatisch in de database van het crm-systeem opgenomen. Dit moet voor onderwijsinstellingen handmatige werkzaamheden besparen en automatisch inzicht creëren in het profiel en daarmee ook de behoefte van hun doelgroep.
Aan de nieuwe generatie van de Scope Studenten Instroomportal is een aantal features toegevoegd. Zo is er een koppeling gemaakt met Social Media zodat een potentiële student zijn of haar aanmelding kan delen met vrienden. Ook kan in het webportaal worden gelinkt naar (externe) evenementen, ondersteunt het webportaal Google Analytics en worden ook de afmeldingen met reden automatisch opgenomen in de crm-database. Tot slot zijn verbeteringen aangebracht aan de achterkant van het systeem om de inrichting van het webportaal voor de applicatiebeheerder te vergemakkelijken.