CommVault lanceert zijn nieuwe Customer Education Services-programma. Het nieuwe programma voorziet in een intuïtief opleidingssysteem met op maat gemaakte gebruikerstraining en toegang tot nieuwe online trainingen. Deze zijn ontwikkeld om de productiviteit bij klanten te verhogen en hen het maximale uit hun Simpana-software-investering te laten halen.
De nieuwe diensten op het gebied van klanttrainingen en certificeringen zijn het resultaat van achttien maanden onderzoek en gesprekken met klanten, partners en deskundigen in de sector. Het programma is ontwikkeld om de eindgebruikerservaring te verbeteren, de kosten te verminderen en het snelgroeiende wereldwijde klanten- en partnerbestand beter te bedienen. De nieuwe Learning Management System Education Advantage-portal is in staat om de vorderingen van iedere deelnemer volledig te volgen en te beheren. Het uitgebreide, op rollen gebaseerde lesprogramma omvat nieuwe, webgebaseerde en door virtuele instructeurs geleide cursussen. Deze vullen de traditionele klassikale trainingen aan en zijn toegankelijk via desktops, laptops en mobiele apparaten.
Het nieuwe opleidingssysteem Education Advantage biedt iedere klant een persoonlijk trainingsaccount voor login- en profielinformatie. Ook is een overzicht te vinden van afgeronde trainingen en behaalde certificeringen. Klanten hebben vanuit hier eenvoudig toegang tot cursusbeschrijvingen en –planningen, en kunnen er cursussen bestellen. De portal biedt ook informatie over nieuwe technische content en nieuw trainingsmateriaal. Zo blijven klanten steeds op de hoogte van de nieuwe productmogelijkheden en -functies van de CommVault Simpana-software.