Genpact, specialist in business process management en technology services, heeft een zogeheten ‘Smart Decision Lab’ ontwikkeld waarin samen met klanten en deskundigen uit de branche datagegevens, analytics en technologieën kunnen worden verwerkt. Ook Genpact’s deskundigheid op het gebied van bedrijfsprocessen wordt toegevoegd. Met het Lab stelt Genpact de klanten in de gelegenheid om tot slimmere en betere besluitvormingen te komen.
Het Genpact Smart Decision Lab creëert nieuwe kennis van zaken en competenties, werkt aan zakelijke oplossingen, test nieuwe businesscases en ontwikkelt intelligente toepassingen. Zo worden klanten in staat gesteld om slimmer en beter te beslissen. De medewerkers die voor het lab werken, zijn promovendi in kwantitatieve methoden, algoritmische wetenschappers, big data-specialisten, ontwerpers van datamodellen en specialisten op het gebied van informatie-architectuur.
Genpact’s Smart Decision Lab maakt gebruik van verschillende competenties waaronder voorspelling en optimalisatie, packaged reporting, master data management (mdm) en datakwaliteit, intelligente systemen, big data-analyses, text mining en mobiele analyses om klanten te helpen hun bedrijf zo effectief mogelijk te laten opereren. Voor de inrichting van het lab is samengewerkt met verschillende klanten, met als resultaat diverse oplossingen op uiteenlopende terreinen: een op maat gemaakt campagne-managementplatform voor maximale response, een text mining engine waarmee de zogeheten first call resolution in contactcentra kan worden verbeterd en een incentive compensation-tool die ingezet wordt om de effectiviteit van een salesafdeling te vergroten. Momenteel werkt het lab aan nieuwe oplossingen op het gebied van supply chain management-optimalisatie, fraude-management, compliance monitoring, feedback-oplossingen en enterprise search and collaboration.
Recent heeft Genpact’s Smart Decision Lab met Symantec gewerkt aan de Genpact Inventory Optimizer. Dit systeem biedt oplossingen op het gebied van prestatieverslagen, sales en operations planning, planning van materiële benodigdheden, vraagvoorspelling en voorraadbeheer-optimalisatie; alles om klanten in staat te stellen proactief te plannen, serviceniveaus te verhogen en adequaat te reageren op verschuivingen in de markt om zodoende efficiënter met voorraden te kunnen omgaan.