Ict-dienstverlener Centric gaat voor Emté Supermarkten in dertig filialen het MY-Scan-zelfscansysteem implementeren. Dit systeem is ontworpen door Re-Vision waarbij de handscanners worden geleverd door Motorola Solutions. Naar verwachting gaat een groot aantal filialen al voor de zomer live.
Met de implementatie van de zelfscanoplossing zet Emté, onderdeel van Sligro Food Group, een grote stap voorwaarts in het verhogen van het serviceniveau richting zijn klanten. Het zelfscansysteem komt binnenkort ook op de smartphone beschikbaar, waardoor de klanten van Emté straks met hun mobiel hun boodschappen scannen en afrekenen.
Behoud van caissières
‘Emté positioneert zich als klantvriendelijke supermarkt met bovendien het lekkerste assortiment van Nederland’, zegt Johan van Heerebeek, commercieel directeur bij Emté Supermarkten. ‘Binnen deze positionering past onze keuze om zelfscanning te combineren met behoud van caissières. Uit de evaluatie van de testperiode in drie vestigingen blijkt de klant juist dit aspect enorm te waarderen. De acceptatie van zelfscanning is fantastisch gebleken. Om die reden besluiten we nu verder uit te rollen.’
‘Emté Supermarkten doet er alles aan om zijn positie als meest klantvriendelijke supermarkt 2012 te behouden en investeert daarom continu in innovatieve toepassingen om de consument van vandaag tevreden te stellen’, zegt Joost Vugts, salesmanager bij Centric. ‘Zo heeft de supermarktketen nu een goede basis voor een omni-channel strategie, omdat het Centric StoreWorld-kassasysteem van Emté is geïntegreerd met het MY-Scan-platform.’