Salesforce.com leverancier van cloud computing-oplossingen voor de zakelijke markt, herdefinieert social intelligence in Salesforce Chatter. Bedrijven kunnen hierdoor gebruik maken van de kracht van hun interest graph en zo op een geheel nieuwe manier met hun klanten, partners, medewerkers en producten in contact komen.
Met het nieuwe Chatter Topics en Expertise kunnen gebruikers inzichten verkrijgen, in contact komen met experts en gerelateerde bronnen raadplegen. Chatter, het enterprise social network, is gebouwd op het Salesforce Platform en biedt social intelligence voor alle Salesforce apps.
Social networks trainen mensen om op een geheel nieuwe manier te communiceren, verbinden en informatie te consumeren. Consumenten bouwen hun social graph op Facebook gebaseerd op hun connecties met mensen – vrienden, familie, collega’s en groepen. En consumenten bouwen hun interest graph op Twitter gebaseerd op de verzameling van merken, experts en hashtags die zij volgen.
Op dit moment vragen bedrijven om een nieuwe manier om hun social en interest graph aan te boren. Het snijpunt van deze graphs laat de invloed, expertise en trends – binnen een organisatie of community – zien om personen en informatie op nieuwe en waardevolle manieren met elkaar te verbinden.
Chatter is met wereldwijd meer dan 195.000 actieve social networks een standaard voor enterprise social networks. Met meer dan tweehonderdmiljoen aanbevelingen voor Chatter die per maand aan de gebruikers worden aangeboden, maakt Salesforce gebruik van big data om social intelligence voort te stuwen in de organisatie en het social IQ van iedere medewerker te verhogen.