De drie objecten die softwareleverancier Microsoft veilde tijdens de War Child-week van mediabedrijf 538 hebben in totaal 17.311 euro opgebracht. Om tot dit bedrag te komen is in totaal 1119 keer een bod uitgebracht. Met dit bedrag kan War Child 1442 oorlogskinderen helpen.
Uiteindelijk werd met 5801 euro het meeste geld voor het goede doel ingezameld met de inhuur van vijftig Microsoft-medewerkers. Hierdoor krijgen 483 oorlogskinderen hulp. Deze veiling haalde 721 boden binnen. Het is opvallend dat juist deze veiling het meeste geld en de meeste boden ophaalde. Het item kwam pas halverwege de War Child-week van 538 onder de hamer. Om privacyredenen konden Microsoft en 538 niet zeggen wie de winnaars van deze en de andere twee veilingen zijn geworden.
Hoofdkantoor en Theo Rinsema
De trip naar het hoofdkantoor van Microsoft in het Amerikaanse Redmond deed het aan het begin van de veiling voor War Child erg goed. Het item passeerde al snel de grens van drieduizend euro, maar bleef daarna een beetje hangen. Uiteindelijk liep het bedrag alsnog op en het 134ste en laatste bod leverde uiteindelijk 5750 euro voor War Child op. Dit betekent hulp voor 479 oorlogskinderen.
Met precies een tientje meer eindigde de veiling waarin een strategiesessie met de Nederlandse Microsoft-directeur Theo Rinsema te winnen was. Om tot het bedrag van 5760 euro te komen waren in totaal 264 boden nodig. Hierdoor krijgen 480 oorlogskinderen hulp. In deze sessie geeft Rinsema advies en biedt hij hulp aan een organisatie of bij een it-vraagstuk.