Microsoft-dienstverlener HSO is door decoratiebedrijf Edelman geselecteerd om de bestaande Progress-erp-applicatie te vervangen door Microsoft Dynamics AX. HSO heeft op basis van dit platform een branche-oplossing voor groothandelsbedrijven ontwikkeld. Met de overstap naar AX verwacht Edelman efficiencyvoordelen te behalen door betere ondersteuning van zijn dagelijkse processen.
Edelman uit Reeuwijk levert internationale concepten voor huis- & tuindecoratie. Het bedrijf werkt op dit moment nog met een maatwerk erp-oplossing, op basis van Progress-technologie, die weinig ruimte meer geeft voor vernieuwing. Met de overstap naar Microsoft Dynamics AX verwacht Edelman efficiencyvoordelen te behalen door betere ondersteuning van de dagelijkse processen Vooral op het gebied van leverbetrouwbaarheid hoopt Edelman verbeteringen te kunnen realiseren met de functionaliteit voor planning, inzicht in de goederenstroom en voorraadbeheer van het AX-systeem van HSO.
Edelman staat bekend om zijn collecties onder de merken Casa Vivante, Mica Decorations en Greenware. Het bedrijf voert verder een assortiment kerstartikelen, waaronder de bekende kunstkerstbomen van Triumph Tree & Black Box Trees en de miniatuurwereld van Luville. Edelman telt 180 medewerkers en heeft kantoren in Reeuwijk en Hongkong, en magazijnen in Montfoort en Dinxperlo.
Groothandel
Het groothandelssysteem van HSO ondersteunt de typische kenmerken die horen bij de relatief lange lead time voor ontwikkeling en verkoop van seizoensgebonden lifestyle- en decoratie-artikelen. Producten worden meer dan een jaar van tevoren door een eigen stijlafdeling geselecteerd of ontworpen. Tevens heeft de branche te maken met een grillige leverbetrouwbaarheid van leveranciers, die grotendeels uit het verre oosten afkomstig zijn. Deze zaken worden in het HSO Business Platform ondersteund met een containermanagementmodule, ‘landed cost’ en een specifieke uitleverplanning.