Hellodialog is een nieuwe e-mail marketing service provider (ESP) van Nederlandse bodem. Deze nieuwkomer past de gangbare kostenstructuur aan door alleen geopende mails in rekening te brengen. Ook betaal je geen abonnementskosten. Normaal gaat een groot deel van het kostbare marketingbudget rechtstreeks de prullenbak in, omdat maar liefst 78 procent van alle verzonden nieuwsbrieven niet wordt geopend.
Door enkel te betalen voor succes, besparen bedrijven met Hellodialog al snel 50 procent op hun marketingbudget voor e-mail. Naast een voordelige kostenstructuur (tot tweeduizend geadresseerden zelfs gratis) heeft Hellodialog geavanceerde functies, waaronder een lerend vermogen. De effectiviteit van mailings wordt verhoogd door een slimme tool die gratis resultaten analyseert en verbetersuggesties aangeeft.
Bij Hellodialog draait alles om het succes van klanten. Daar zorgt de intelligente ‘Autoimprover’-tool voor, die onder andere suggesties geeft voor het beste tijdstip van verzending. Ook kun je snel zien welke apparaten en browsers gebruikt worden door specifieke ontvangers en voorkom je onleesbare nieuwsbrieven. Door de nieuwe inzichten leer je van iedere mailing en kun je relevante en dus succesvolle dialogen op gang brengen.
Speciaal voor webwinkels biedt Hellodialog de ‘eCommerce plug-in’. Ook deze tool is gratis. Met de plug-in houd je bijvoorbeeld bij hoeveel verkopen er zijn gedaan met een mailing. Daarnaast kun je makkelijk een overzicht creëren van de beste klanten, de gemiddelde omzet per transactie en de laatste datum van aankoop. Op basis van deze informatie kun je toekomstige nieuwsbrieven personaliseren met slimme promoties of extra kortingen.
Hellodialog is onderdeel van Pixelindustries, een digital agency die zich richt op webdesign, eCommerce en online marketing.