Salesforce.com lanceert de nieuwe generatie van Salesforce Chatter, het toonaangevende enterprise social network. Voor het eerst kunnen organisaties vanaf elk apparaat klantinformatie binnen Salesforce raadplegen, creëren en hierop reageren in de Chatter feed.
Met de nieuwe Chatter kunnen gebruikers voor het eerst vanaf elk apparaat toegang krijgen tot alle klantinformatie opgeslagen in Salesforce, inclusief klant-accounts, campagnes, cases, leads, kansen en custom apps gebouwd op het Salesforce Platform. Gebruikers kunnen nu real-time updates ontvangen – zoals een goedkeuring op een offerte, een serviceverzoek of een social conversatie – om zo op een geheel nieuwe manier in verbinding te komen met hun klanten. Verder kunnen ze informatie en notificaties creëren en bewerken vanuit de nieuwe publisher. De nieuwe publisher laat gebruikers scrollen door verschillende acties, zoals bestanden, foto’s, polls, taken en meer. Gebruikers kunnen heel eenvoudig een taak creëren, een contract bewerken of zelf een aangepaste klantactie creëren.
Ook is het mogelijk om te reageren op updates over contacten, accounts, kansen, campagnes en custom records, direct vanuit de feed. Een vertegenwoordiger kan bijvoorbeeld vanuit de taxi een update van een deal in de feed zien en de noodzakelijke bestanden doorsturen die nodig zijn om de deal te sluiten.
Chatter is de wereldwijde standaard voor enterprise social networks, die innovatie stimuleert met meer dan 195.000 actieve social networks. Chatter combineert eigenschappen van sociale netwerken zoals profielen, real-time feeds, trending topics, aanbevelingen en influence measurement met de zakelijke informatie in Salesforce. Toonaangevende merken zoals Design Within Reach, Kelly Services, Virgin America en Vodafone Australia realiseren al succes met Chatter. Het is geïntegreerd in alle Salesforce apps en wordt uitgebreid met custom en partner apps, gebouwd op het Salesforce Platform. Hiermee kunnen medewerkers volgens de leverancier productiever zijn in hun dagelijkse werk.