De nieuwe meldkamer 'de Yp', die de hulpverlening van politie, brandweer en ambulance in de regio Haaglanden aanstuurt en coördineert, is dinsdag 12 maart 2013 geopend. Sysqa was hierbij verantwoordelijk voor de borging van de kwaliteit van de achterliggende ict-systemen.
In de zomer van 2012 is Sysqa door Politie en Veiligheidsregio Haaglanden gevraagd als onafhankelijke partner een overkoepelend mastertestplan op te stellen. Het doel was het realiseren van een gestructureerde, en voor alle betrokken partijen heldere, aanpak van het kwaliteits- en testproces, voor de ict-infrastructuur, de telefonie en de inrichting van het meldkamerdomein. Op basis van een productrisicoanalyse heeft Sysqa de teststrategie opgesteld en aan de hand hiervan is een voorstel gedaan voor de inrichting van het testproces.
Na goedkeuring van dit mastertestplan is Sysqa de opdracht gegund om het voorstel uit te voeren. Sysqa heeft met de voorbereiding en de uitvoering van het kwaliteits- en testproces vastgesteld dat de geleverde functionaliteit voor de nieuwe meldkamer van voldoende kwaliteit is om in gebruik te worden genomen. Het heeft zijn vrijgaveadvies overhandigd aan het projectteam en de commissaris van de Politie Haaglanden, waarna de nieuwe meldkamer in gebruik kon worden genomen.