Ortec heeft de webinterface voor Ortec Harmony vernieuwd. Met de nieuwe webclient wordt het online werken in Ortec’s personeelsplanningsoplossing sneller en gebruiksvriendelijker. Met de introductie van de interface, lanceert Ortec ook Employee Self Service als opvolger van Harmony WebAccess. Hiermee kunnen medewerkers vanuit thuis inloggen om zo hun rooster in te zien en (verlof)aanvragen in te dienen.
Ook de module zelfroosteren is een integraal onderdeel van Employee Self Service. Nieuw is ook de app die Ortec ontwikkelt voor Android en iOS. De app zorgt ervoor dat medewerkers hun rooster overal kunnen inzien, kunnen ruilen met collega’s, overzicht hebben op verlofdagen en deze ook kunnen aanvragen.
De personeelsplanningoplossing wordt met name in de gezondheidszorg gebruikt. Meer dan de helft van de honderd grootste zorginstellingen in Nederland maakt gebruik van Ortec’s oplossing om de efficiëntie én kwaliteit van hun personeelsinzet te verhogen. Daarnaast wordt de oplossing door zowel professionele als publieke service-organisaties gebruikt, zoals gemeente Leeuwarden en G4S.