Storageleverancier Synology maakte op CeBIT 2013 bekend dat het in Nederland Sertronics geeft aangesteld als service provider. Sertronics wordt verantwoordelijk voor de aanvullende serviceafhandeling die klanten in Benelux kunnen afnemen. Het gaat hier om service op locatie, centrale reparatie en de garantieafhandeling van alle Synology-producten. De samenwerking gaat in op 30 maart 2013.
Synology werkt op dit moment met het pan-Europese serviceprogramma SRSE (Synology Replacement Service Europe). Hierin wordt de service op de RackStation-series XS en XS+ centraal vanuit het Verenigd Koninkrijk geregeld en zijn de distributeurs verantwoordelijk voor de garantieafhandeling. Hierin zitten geen on-site service en geen service hotline. ‘Nu Synology in omvang groeit, is het goed dat dit soort dienstverlening lokaal wordt opgepakt’, zegt Aswin Eshuis, mede-eigenaar van Sertronics. ‘Klanten willen een snelle afhandeling, en dat gaan wij hen nu bieden’.
Uitbreiden naar andere landen
Eshuis wijst erop dat de serviceafhandeling via het pan-Europese programma vaak weken in beslag neemt en dat er nu binnen een dag actie wordt ondernomen op een melding. ‘De klant wil een snelle afhandeling, daarom beginnen we nu in de Benelux met een samenwerking voor de serviceafhandeling. Doordat Sertronics onderdeel is van een Europees organisatie, kan onze overeenkomst mogelijk ook naar andere landen worden uitgebreid.’
Vanaf 30 maart 2013 worden alle verpakkingen van Synology-producten uitgerust met de knalrode sticker ‘We care’, die erop wijst dat Sertronics de serviceafhandeling voor Synology doet. Tot die datum gaan alle Synology-partners ingelicht worden over de veranderingen in de serviceafhandeling. De nieuwe serviceafhandeling geldt voor alle nieuwe systemen die verkocht worden, maar ook voor de huidige installed base van Synology en kunnen tegen meerprijs door de klant worden aangekocht.
Logitech, Sharp, Hitachi en Optoma
Sertronics heeft twee vestigingen in het Gelderse Heteren. Eind maart 2013 wordt er elders in Nederland een derde vestiging geopend. Dan zullen er 250 mensen werken; tweehonderd bij de centrale reparatie en vijftig voor reparaties op locatie. Sertronics handelt naast Synology onder andere ook de service af van Logitech, Sharp, Optoma, Hitachi, multitouch-schermen en de copiers en printers van alle merken.
Care package Synology-producten
Als Authorised Benelux Service Partner voor Synology biedt Sertronics de gewenste service als full service package aan op basis van een flat rate-percentage per verkocht Synology-apparaat, inclusief harde schijven. In deze flat rate is on-site service gedurende de looptijd opgenomen van de care package, een double swap indien reparatie ter plaatse niet mogelijk is, een service hotline en optioneel preventief onderhoud in combinatie met garantieverlenging van een Synology-apparaat.