Adobe Systems heeft bekend gemaakt nieuwe mobiele mogelijkheden toe te voegen aan ieder van de vijf oplossingen in Adobe Marketing Cloud. Klanten van Adobe hebben vanaf nu toegang tot nieuwe mobiele features voor analytics, social app-ontwikkeling, targeting van content op smartphones en tablets, advertising en management en levering van mobiele content.
Door de grote hoeveelheden data die door mobiele kanalen stromen is het noodzakelijk dat marketeers op de hoogte zijn van en inspelen op de specifieke behoeften van mobiele gebruikers en zorgen voor een optimale gebruikerservaring. Adobe Analytics biedt nu krachtige mobiele analytics-mogelijkheden.
Het ontwikkelen van een social applicatie, zoals een coupon of sweepstakes, is een populaire manier voor marketeers om consumenten te bereiken. Social apps die gecreëerd zijn met Adobe Social worden automatisch goed weergegeven en werken goed op een mobiel apparaat. Hierdoor hoeven marketeers geen aparte applicatie voor een mobiele omgeving te ontwikkelen.
Consumenten zijn steeds vaker onderweg mobiel bereikbaar. Hierdoor worden marketeers gedwongen om een gepersonaliseerde ervaring te bieden waarbij rekening wordt gehouden met de context, zoals: type apparaat, besturingssysteem en geografische locatie. Met Adobe Target kunnen marketeers nu gerichte content leveren op voor mobiel geoptimaliseerde websites en mobiele applicaties. Adobe heeft zijn sdk’s voor mobiele analytics en mobiele optimalisatie opnieuw ontworpen en gecombineerd tot één sdk. Hierdoor zijn deze oplossingen nu nog gemakkelijker te implementeren.
Digital Asset Management
Tot slot heeft Adobe het nieuwe Digital Asset Management (DAM)-aanbod aangekondigd. Dit aanbod maakt deel uit van Adobe Experience Manager, onderdeel van Adobe Marketing Cloud. Adobe biedt hiermee een nieuwe benadering van digital asset management die voor zowel marketeers als creatieve professionals mogelijkheden biedt om workflows te stroomlijnen.