Peak-IT Outsourcing en Projecten start naar eigen zeggen als eerste in Nederland met 24×7 werkplek ondersteuning voor organisaties, die gedeeltelijk of geheel hun servicedesk willen uitbesteden. Met deze nieuwe dienst sluit Peak-IT aan bij de grote vraag naar ondersteuning buiten de kantooruren.
Uit onderzoek van Peak-IT onder Nederlandse organisaties is gebleken dat er aan lokale, Nederlandse gebruikersondersteuning buiten kantooruren een grote behoefte is. Deze ‘Local for Local’-support geniet de voorkeur boven het afnemen van ondersteuning vanuit het buitenland. Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat offshoring en nearshoring in de praktijk enorme miscommunicatie en frustratie bij de eindgebruiker oplevert.
De specialisten van Peak-IT bieden meertalige lokale ondersteuning vanuit het ICT System Management Center in Naarden. De 24×7 werkplek support levert PEAK-IT al voor meer dan 10.000 werkplekken aan klanten in verschillende branches, maar vanaf nu is deze dienst ook beschikbaar voor organisaties die alleen buiten de kantooruren externe ondersteuning willen hebben.