CA Technologies komt met de nieuwste versie van de SaaS-managementoplossing CA Nimsoft Service Desk 7 (NSD). CA NSD 7 biedt een volledige oplossing voor it-servicemanagement en voegt daar bovendien een moderne en intuïtieve gebruikerservaring aan toe. Dit zorgt ervoor dat it-professionals die nog niet eerder met een servicemanagement-systeem gewerkt hebben, toch zonder training de it-diensten kunnen raadplegen en problemen kunnen oplossen.
CA NSD 7 maakt het voor eindgebruikers en it-personeel mogelijk om snel, eenvoudig en betrouwbaar met elkaar samen te werken. Dit is mogelijk doordat CA Nimsoft Service Desk nu optimaal gebruik maakt van functionaliteiten die we kennen van social media en consumentenwebsites.
De SaaS-oplossing maakt het voor elk soort organisatie mogelijk om hun doelstellingen op het gebied van servicemanagement zonder extra investeringen te realiseren. Managed service providers (msp’s) kunnen via het SaaS-model bovendien diverse diensten voor een lagere prijs aan hun klanten aanbieden. Dit kan doordat met CA NSD 7 een gedeelde servicedesk voor het personeel mogelijk is. CA NSD 7 biedt tevens volledig configureerbare en op ITIL gebaseerde workflows die de time-to-benefit versnellen, eigendomskosten verlagen en het toevoegen en bewerken van workflows voor it-organisaties vereenvoudigen. Zo kunnen zij continu de beheerprocessen verbeteren.
CA NSD 7 werkt verder samen met de CA Nimsoft Monitor om het servicemanagement te stroomlijnen. Dit gebeurt door de meldingen van de it-omgeving te koppelen aan de service tickets, waarbij cruciale gegevens van de infrastructuur direct beschikbaar zijn voor het personeel van de servicedesks.