Adobe Systems introduceert een innovatieve user interface voor de Adobe Marketing Cloud. De nieuwe interface biedt marketeers en managers inzicht op basis van data, zodat zij eenvoudig de impact van hun marketinginvestering kunnen vaststellen.
Adobe kondigt ook aan dat de Adobe Marketing Cloud en Adobe Creative Cloud vanaf nu gekoppeld zijn. Marketingmanagers en agencies kunnen zo snel handelen en anticiperen in een digitale omgeving, waardoor een relevante klantbeleving kan worden geboden die resulteert in meerwaarde voor de business. Het vakgebied marketing ontwikkelt zich snel en een effectieve marketingorganisatie moet de laatste ontwikkelingen op de voet volgen. Hoe verkrijgen teams inzicht en beslissen zij over de vervolgstappen? Het geheim zit hem in het verbinden van managers met de individuele medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen van marketingcontent en het meten van de effectiviteit van deze activiteiten. Hierdoor krijgen de belangrijkste beslissers het benodigde overzicht, kunnen zij in real-time discussiëren en vervolgens actie ondernemen. Adobe heeft social-elementen geïntegreerd in de Adobe Marketing Cloud zodat marketeers, creatives en managers voor het eerst in staat worden gesteld om hun activiteiten op dit vlak efficiënt te managen.
Verder zijn er een aantal vernieuwingen aangebracht waaronder: Touch interface, Adobe Marketing Cards, Adobe Marketing Cloud feed, Adobe Marketing Cloud Boards, Centrale inlog, Geïntegreerde Digital Asset Management (binnenkort beschikbaar) en Campagne Setup Wizard (binnenkort beschikbaar).
De vijf oplossingen binnen de Adobe Marketing Cloud zijn: Adobe Analytics, Adobe Target, Adobe Social, Adobe Experience Manager en Adobe Media Optimizer. De geïntegreerde digital assets manager en campaign setup wizard komen naar verwachting in de komende maanden beschikbaar. Alle overige functies in Adobe Marketing Cloud zijn momenteel beschikbaar als Bèta.