Taxameter Centrale (TMC), leverancier van parkeer- en toegangssystemen, is onlangs operationeel gegaan met de Mobile Field Service-oplossing van Dynamics Software en Tensing. De leverancier van parkeerautomaten maakt, via HSO, al enige tijd gebruik van de erp-software Microsoft Dynamics AX en wilde de buitendienst medewerkers voorzien van een digitale werkbon voor het uitvoeren van serviceopdrachten.
Met de Buddy online-oplossing worden uren en materialen direct via de pda geregistreerd. Als de serviceopdracht is afgerond en de opdrachtgever zijn digitale handtekening heeft gezet, wordt per e-mail een servicerapport naar de klant verstuurd en worden de gegevens gekoppeld aan het serviceobject in Microsoft Dynamics AX. Met een sluitende urenregistratie, meer grip op preventief onderhoud en een sneller facturatieproces als belangrijkste voordelen.
Op het Amsterdamse hoofdkantoor van TMC weten ze nu ook altijd waar de medewerkers in het veld zijn en wat de status van hun opdrachten is. De komende maanden wordt het systeem verder verfijnd en de functionaliteit voor transitieorders in gebruik genomen, zodat monteurs op hun pda direct inzicht hebben in de voorraad van de verschillende servicebussen en het centrale magazijn.
André Sprong, adjunct-directeur bij TMC, is tevreden over het bereikte resultaat: ‘Doordat we voorafgaand veel aandacht hebben besteed aan de business-redenen van dit project en we hierop sterk hebben gestuurd tijdens de uitvoering van het project, zijn we erin geslaagd om onze doelstelling binnen tijd en budget te bereiken. Verder hebben we het commitment van zowel Tensing, Dynamics Software, als HSO als zeer positief ervaren. Er was een sterke wil om een succesvol project uit te voeren.’
Dankzij een heldere businesscase vooraf bleek een besparing van 2,5 fte op de binnendienst haalbaar. ‘In plaats van administratieve werkzaamheden zorgen deze medewerkers nu voor een kwaliteitsimpuls en betere servicegraad richting klanten’, aldus Sprong.