Telecommunicatiespecialist en Computable-expert Maarten Oberman heeft zijn kennis over communicatietoepassingen samengebracht in een vijfhonderd pagina’s tellend boek, ‘Communicatietoepassingen, het primaire bedrijfsproces’. Het boek is bestemd voor een brede doelgroep van directeuren, cxo’s, beheerders, adviseurs, studenten en leveranciers die te maken hebben met verbetering, vernieuwing of beheer van communicatiesystemen.
Er gaat veel geld om in de aanschaf en exploitatie van communicatietoepassingen en communicatie-infrastructuren. Deskundigheid zal een effectiever veranderingsproces geven, tegen lagere kosten en met minder weerstand bij de invoering ervan in een organisatie. Daarmee is het een belangrijk onderwerp voor in de directiekamer.
Het vak van beheerder van communicatiesystemen is allang geen statisch vak meer. Naast de optimalisatie van de gebruiksfase, hoort daar ook het tijdig onderkennen van de gevolgen van nieuwe gebruikerswensen bij. Die wensen, soms eisen, zullen vaak al de opmaat zijn voor een vernieuwing.
De ontwikkeling van een communicatie-infrastructuur vergt kennis en kunde. Dit boek biedt die kennis, in al zijn facetten, technisch, organisatorisch en financieel, inclusief praktische voorbeelden. In het bijzonder gaat het om het snijvlak van organisatie en techniek, maar ook organisatie en financiën.
Computable-expert Maarten Oberman schreef zijn boek vanuit zijn 25-jarige adviespraktijk. Het biedt daardoor interessante vergezichten voor andere adviseurs in het data- en telecomvakgebied.
Leveranciers van communicatiesystemen biedt Oberman antwoord op de vraag hoe de relatie met de klant kan worden geoptimaliseerd. Welke uitdagingen schuilen er in het selectieproces? Hoe kan de leverancier inspelen op wat er bij de klant leeft? Hoe denkt de klant en hoe wordt zijn probleem effectief opgelost? Welke rol en welke weg leidt tot succes in een keuzetraject?
Het boek is voor 69,50 euro te koop via http://communicatie-infrastructuur.nl.
@Maarten,
Ik heb altijd genoten van je reacties en kijk op verschillende ontwikkelingen. Ik zou graag dit boek willen lezen maar vanwege drukke agenda, studie, werk etc zie ik helaas geen mogelijkheid om hier tijd voor vrij te maken. Maar ik ben benieuwd naar de bevindingen van mensen die dat zullen gelezen hebben.
Nu dat je klaar bent met je boek heb je hopelijk meer tijd om een keer een artikel voor Computable te schrijven! Dat ga ik zeker lezen 🙂
Zet `m op.
@ Reza
met dank voor je reactie, 🙂
de blaren zijn na het intypen van 111.250 woorden bijna weg van mijn vingertoppen, dus …..
klinkt erg interesant !
Maarten,
Na zoveel jaren nog steeds up to date. Ga zo door door aan de voorkant van de toekomst te staan. Veel informatie en inzicht.
Mensen moeten begrijpen dat wanneer de prijs is vergeten de kwaliteit blijft. Dit is wat je al die jaren met je boeken doet.
Dus, ga zo door.
Geweldige prestatie Maarten! Een boek schrijven is echt iets voor doorzetters en vergt een enorme investering. Respect!
Beste Maarten,
Een leerzaam boek voor iedereen die wat van telecom wil weten. Een prachtig en praktisch naslagwerk als opvolging van jouw vroegere Almanak.
@Peter e.a.a.
met dank voor de aardige opmerkingen!
@ Peter,
Dat jij dat nog weet….., inderdaad historie heeft ook nu weer invloed op de toekomst, ooit: PABX almanak en VoIP almanak in twee delen, eerst de inhoud en daarna de functies en de analyse ervan. Dit boek is alleen 8 keer zo dik als de almanak en naar ik hoop evenredig informatiever.
Wie weet maak ik na dit boek ook nog wel een deel 2…
Maarten,
Hoe kan ik dat nu vergeten?
éénentwintig jaar geleden,noemde jij ons TKT(Het huidige Zetacom) een ééndags vlieg.
Inmiddels weet jij wel beter.
Door jouw opmerking hebben wij ons langdurige succes te danken.
Vroeger was jij met je Almanak de schrik van elke telecommiunicatie leverancier en keek men rijkhalsend uit naar jouw beoordeling.
Met dit boek kunnen ze vooraf wat leren,of opzoeken wat ze nog niet weten.
Het is voortaan wellicht verstandig je commentaar serieus te nemen.
@Peter,
oeps, soms zijn dagen langer dan je (eh ik) denkt…., maar de parallel met boek ligt er ook. Het dekt de complete ontwikkeling van een communicatie-infrastructuurm, inclusief de omgang met de omgeving functioneel en organisatorisch. Misschien toch wel verplicht leesvoer voor elke leverancier in het veld: hoe ga je met de klant om, wat te doen als er een “lastige” adviseur zit, of hoe voorkom je een aanbesteding…..
Kortom.. als je dit weet weet je meer dan ik.