De gemeente Maastricht heeft na een aanbesteding voor een zaaksysteem gekozen voor de oplossing van de Hengelose softwareleverancier Exxellence. Het betreft het eMaxx Zaaksysteem en eMaxx Klantcontactsysteem van Exxellence. Met de software wil Maastricht de digitale dienstverlening aan burgers, bedrijven en instellingen verbeteren. Voor Exxellence is Maastricht de derde grote Zuid-Limburgse gemeente die het als klant binnenhaalt. Eerder won het bedrijf al contracten bij Kerkrade en Heerlen.
Leveranciers werd in het aanbestedingstraject gevraagd het programma van eisen en wensen in te vullen, de visie rondom zaakgericht werken te omschrijven, het samenwerkingsmodel te presenteren en inzicht te geven in de software roadmap. Daarnaast liet de gemeente Maastricht zich voorlichten over het klantcontactsysteem van eMaxx.
Met de implementatie van de eMaxx-oplossing wil de gemeente Maastricht voldoen aan de resultaatseisen uit i-NUP, de overheidsbrede implementatie-agenda dienstverlening e-overheid. Daarbij zorgt de komst van het eMaxx Zaaksysteem voor verhoging van efficiëntie van diverse organisatieonderdelen. Op dit moment wordt het projectplan geconcretiseerd, zodat de implementatie snel van start kan gaan.
Exxellence biedt met zijn eMaxx-suite een totaalpakket voor digitale dienstverlening. Het bedrijf is vooral actief bij gemeenten, maar richt zich ook op waterschappen, regionale uitvoeringsdiensten en corporaties.