Het Franse communicatieconcern Publicis dwingt de kleine 5 procent aandeelhouders van Lost Boys International (LBi) uit Amsterdam die hun aandelen na de overname niet wilde verkopen, om dit alsnog te doen. Het bedrijf haalt Lost Boys van de beurs nadat het ruim 95 procent van de aandelen wist te bemachtigen. Tot en met 6 maart 2013 heeft deze groep de tijd, daarna kan het aandeel LBi niet meer via NYSE Euronext Amsterdam verhandeld worden.
De aandeelhouders krijgen dezelfde prijs per aandeel als de aandeelhouders die wel al afstand hebben gedaan. Dit is 2,85 euro per aandeel. Volgens de Nederlandse wet heeft Publicis het recht deze stappen te ondernemen, nu het bedrijf bijna alle aandelen van LBi in handen heeft. Mochten aandeelhouders nog steeds niet hun aandelen willen verkopen, dan is het niet duidelijk wat er met hun belangl na 6 maart gaat gebeuren.
In september 2012 werd bekend dat Publicis de beursgenoteerde websitebouwer en digitale marketeer Lost Boys International (LBI) uit Amsterdam wilde overnemen. De totale transactiewaarde kwam neer op ongeveer 416 miljoen euro. Bij LBI werken 2200 mensen, verspreid over zestien landen. De omzet in boekjaar 2011 lag op 196,6 miljoen euro. De afgelopen jaren nam Publicis Groupe al webbedrijven over als Digitas, Razorfish en Rosetta. Het wil met de overname van LBI zijn inkomsten uit digitale activiteiten verhogen tot zo’n 35 procent.