Woonpartners Midden-Holland heeft zijn contract met automatiseerder NCCW met vijf jaar verlengd. Naast het gebruik van het primaire systeem BIS NOA gaat de woningcorporatie uit Waddinxveen gebruikmaken van de Corporatie Cloud van NCCW. Dit jaar start de corporatie met het overbrengen van het reparatieverzoekenproces naar de cloud. Daarbij worden huurders in staat gesteld om naast het indienen van een reparatieverzoek ook zelf een afspraak in te plannen.
Woonpartners Midden-Holland is een woningcorporatie in de gemeenten Waddinxveen, Gouda, Zuidplas en Boskoop met een bezit van circa 6200 woningen en 750 andere verhuurbare eenheden. De corporatie is gebruiker van het primaire systeem BIS NOA van NCCW. In het kader van de verdere digitalisering van de dienstverlening werken beide partijen aan een systeem waarbij huurders niet alleen een reparatieverzoek kunnen indienen, maar voortaan ook zelf een afspraak kunnen inplannen. Deze toepassing wordt aangeboden in de Corporatie Cloud van NCCW.
De automatiseerder heeft samen met Cordys, leverancier van business process management-software, de Corporatie Cloud opgezet, een dienst waarbij corporaties hun bedrijfsprocessen vanuit meerdere systemen in een cloudomgeving via webservices in één gebruikersinterface kunnen afhandelen. Volgens NCCW hoeven corporaties hierdoor geen forse investeringen meer te doen in de aanschaf van nieuwe bedrijfssoftwarepakketten.
Hoofdprocessen in de cloud
NCCW-directeur Wibo Pollmann legde eerder aan Computable uit dat er bij een corporatie gemiddeld 32 hoofdprocessen te onderscheiden zijn; de helft hiervan wordt ondersteund door een primair systeem, de andere helft door gespecialiseerde systemen. ‘Wanneer je deze hele cirkel in een cloudomgeving hangt met aan de bovenkant business management software om de processen aan te sturen en aan de onderkant goede integratietools, kun je blijven werken met je huidige systemen en zijn processen veel efficiënter in te richten.’