Bij de ontwikkeling van de nieuwe versie Mobile CRM 2.0 van Scope, heeft de behoefte van de eindgebruiker en medewerkers die vaak ‘on the road’ zijn, centraal gestaan. Dit heeft geresulteerd in een compacte, overzichtelijke en intuïtieve web-applicatie waarmee gebruikers vanaf elke plek snel en eenvoudig informatie uit de crm-database kunnen raadplegen en invoeren via de smarphone of tablet.
In 2013 gaan meer mensen het web op met hun smartphone of tabletcomputer dan met hun pc. Dit is één van de technologische trends in de it dat Gartner heeft gepresenteerd tijdens het ITxpo-Symposium in Orlando in de VS. Men wil overal en op elk gewenst moment toegang hebben tot gegevens en it-organisaties spelen hierop in met mobiele oplossingen. Zo ook de Nederlandse ontwikkelaar en leverancier van crm-software, Scope marketing technology, die onlangs de nieuwe versie van de mobiele crm-webapplicatie lanceerde.
Waar de ontwikkelaars bij de eerste versie zoveel mogelijk hebben getracht een kopie te maken van het Scope crm systeem, zijn de functionaliteiten van de nieuwe versie vereenvoudigd tot de gebruiksmomenten van de eindgebruiker. Dit heeft geresulteerd in een compacte, overzichtelijke en intuïtieve web-applicatie waarmee gebruikers snel en eenvoudig informatie uit de crm-database kunnen raadplegen en invoeren.
Scope Mobile CRM 2.0 speelt in op drie gebruiksmomenten: voor, tijdens en na een bezoek aan de klant. Doordat de informatie snel en eenvoudig kan worden opgevraagd, heeft de accountmanager direct een geautomatiseerde voorbereiding bij de hand voor een bezoek aan de klant. Tijdens en na het bezoek kunnen belangrijke notities worden gemaakt en opvolgacties worden uitgezet. De crm-functionaliteit is op smartphones en tablets beschikbaar. Hierdoor kan mobieler en vooral effectiever worden gewerkt. Men zit niet meer vast aan werken op een vaste locatie. Overal, thuis, onderweg en bij de klant is toegang tot verkoop- en marketinginformatie.