De Hogeschool van Amsterdam (HvA) ontsluit sinds kort zijn volledige ip-telefonieomgeving op basis van Avaya Aura Unified Communications-technologie. Met het vervangen van het oude Cisco-systeem door de nieuwe Avaya Aura-oplossing op een van de grote HvA-locaties verkrijgt de hogeschool een volledig gestandaardiseerde omgeving. Deze wordt centraal beheerd vanuit een redundant twin-datacenterconcept, waardoor de Hogeschool van Amsterdam profiteert van een hoge beschikbaarheid.
‘De Hogeschool van Amsterdam is al langere tijd gebruiker van Avaya-technologie’, zegt Arvid Janssen, unit manager back office bij de HvA. ‘Nu we de systemen van derden uitfaseren, biedt het Avaya Aura-platform ons de keuze om ruim drieduizend medewerkers naast telefonie mogelijk ook van een gestandaardiseerd unified communications-platform gebruik te laten maken, ongeacht de locatie waar zij zich bevinden. Daarnaast verlaagt de inzet van deze oplossing onze beheer- en servicekosten aanzienlijk.’
Toekomstvast samenwerkingsplatform
‘Het Avaya Aura-concept stelt de medewerkers van de Hogeschool van Amsterdam in staat om gebruik te maken van centraal aangeboden faciliteiten, ongeacht het device dat zij gebruiken of de werkplek waar zij zich bevinden’, vult Kees Griffioen, sales leader bij Avaya, aan. ‘Bovendien biedt Avaya Aura een toekomstvast realtime samenwerkingsplatform.’
Met het inzetten van de Avaya Aura-technologie en ook door te kiezen voor contact center-oplossingen heeft de Hogeschool van Amsterdam vele mogelijkheden zijn dienstverlening verder te optimaliseren, zowel voor interne als externe klanten. Denk hierbij aan het optimaliseren van de afhandeling van de toestroom van nieuwe studenten.
Op zich een logische stap van een fusie. Functioneel gezien is het “blijvende” systeem de beste van de twee systemen.