Cloudsoftwareleverancier Google Enterprise heeft een supportsite opgezet voor gebruikers van de zakelijke software Google Apps. Gebruikers krijgen toegang tot een compleet documentatieoverzicht, trainingsmogelijkheden, zelfhulpmiddelen en op maat gemaakte informatie voor de organisatie.
De site support.googleapps.com is een aanvulling op de telefonische ondersteuning die zakelijke Google-gebruikers al op elk moment kunnen inroepen. Op de supportsite vinden medewerkers essentiële en op maat aangeboden informatie voor zakelijke gebruikers.
In de ‘using your apps’-sectie staat bijvoorbeeld hoe je kunt overschakelen van het oude e-mailprogramma naar Gmail, kalendertips voor administratief medewerkers, een stappenplan voor het instellen van mobiele toegang of het maken een gedeelde inbox. Met deze middelen binnen handbereik is iedereen binnen de organisatie in staat nuttige antwoorden te vinden, problemen op te lossen of te profiteren van nieuwe manieren om Google Apps te gebruiken.
What’s new
In de sectie ‘What’s new’ staat een overzicht van nieuwe Google Apps-functies en productaankondigingen. Hier staan niet alleen belangrijke updates, zoals de release van Google Drive of nieuws over Gmail, maar ook tips en trainingsmiddelen om gebruikers te helpen de nieuwe functies te gebruiken.
Een algemene vraag: waarom plaatst Computable nooit hyperlinks in berichten die naar de bron, dan wel de website leiden waar het artikel over gaat? Nu moet ik moeizaam het fragment support.googleapps.com selecteren, rechts klikken en “Koppeling openen” kiezen. En dat terwijl er wel hyperlinks worden gemaakt naar andere artikelen op de computable site.
Kom op beste redactie, niet zo angstig, zijn jullie soms bang dat mensen nooit meer terugkeren als je ze eenmaal naar een andere site hebt geholpen?
Even nog een testje, als ik http://support.googleapps.com type wordt er zeker ook geen hyperlink van gemaakt?
En als ik support.googleapps.com type?