Ict-vaktitel Computable heeft de expertcommunity van 1515 teruggebracht naar 1066. Het profiel van 449 experts werd omgezet naar dat van een geregistreerd gebruiker. Rond de jaarwisseling voerde Computable een meting uit waaruit bleek dat de groep geen of slechts mondjesmaat activiteit toonde op het expertplatform.
Computable heeft de afgelopen tijd een oplossing ontwikkeld waarmee het de activiteit van zijn experts kan meten. Hierin is onder andere gekeken naar het schrijven van opiniebijdragen, het reageren op artikelen en het invullen van het eigen profiel. Hieruit bleek dat er een grote groep experts was die zich wel aan Computable had verbonden, maar die de expertstatus niet waarmaakte.
Experts op alle ict-gebieden krijgen van Computable de ruimte om via het platform hun kennis met de markt te delen. Door de opschoning van het expertbestand zoekt Computable op korte termijn nieuwe experts op de topics Datamanagement, Detachering, Diensten, Netwerkbeheer en Softwarebeheer. Ook de topics Besturingssystemen, CRM, eHRM, ERP, Storage en Telecom kunnen nieuwe aanwas van experts gebruiken. Personen die expert willen worden, kunnen een e-mail sturen naar experts@computable.nl, met persoonlijke contactgegevens, welke topics (maximaal drie) en een motivatie per topic waaruit de expertise blijkt.
Goede feedback van iedereen!
Want Computable Expert worden zonder dat daar in het verleden echte voorwaarden aan verbonden waren, heeft aan een zekere wildgroei van zogenaamde experts gezorgd. En kan in mijn ogen echt niet meer.
Misschien is een klein toelatingsexamen, of gradaties in de rangen en mogelijke verplichtingen ( of reageren / of zelf schrijven ) iets wat de kwaliteit gaat verhogen.
Want er mag best een verschil zijn tussen de mensen die veel (vrije) tijd ( onbetaald ) in Computable steken ( Top 10 reaguurders ) en de mensen die de titel alleen maar voor PR doeleinden voeren. Al met al is het natuurlijk iedere keer dezelfde vaste groep die voor Computable pageviews ( lees inkomsten ) genereert.
Ik hoop dat de redactie hier ook actief iets mee gaat doen en snel actie onderneemt. Anders is de lol er voor sommige van ons natuurlijk snel vanaf.
Ruud, je brengt me werkelijk op een idee waar ik zelf helemaal niet aan gedacht hebt.
Status halen uit de titel ‘expert voor Computable’ Het is wel duidelijk dat ik totaal geen gevoel voor marketing heb
@ Pascal,
Hoe je het went of keert wordt de Computable toch voor je eigen marketing of die van je bedrijf gebruikt. Anders ga je er als expert niet met toenaam en foto op staan. Voor de reaguurders ligt dit natuurlijk heel anders.
De 1 melkt dit natuurlijk wat meer uit als de ander.
Ik vind dat er nog wel een heel groot verschil zit tussen een artikel schijven en er inhoudelijk op reageren @Ruud Mulder
Ik ben het direct met je eens dat je voor een inhoudelijke reactie even kundig moet zijn als voor het schrijven van een artikel…
Voor reageren is alleen minder moed en creativiteit nodig dan voor het daadwerkelijk schrijven van een artikel. Wat mij betreft is een expert meer dan iemand die het boek van kaft tot kaft kent… maar iemand die deze kennis toe kan passen en over kan brengen. Dat uit zich in onderwerpkeuze, opbouw van het artikel, schrijfstijl en ja… bij het artikel blijven als het klaar is en je in de reacties nader verklaren als daar behoefte aan is.