Leverancier van identity- en access management (iam)-oplossingen Tools4ever heeft een overeenkomst gesloten met Rabo Vastgoedgroep voor de implementatie van User Management Resource Administrator (Umra). Met de inzet van iam-software wil de vastgoedonderneming zijn Active Directory op orde brengen en het user account-beheer efficiënter maken.
Rabo Vastgoedgroep zet diverse modules van Umra in, te weten Umra HD (Helpdesk Delegatie), Umra SRC (koppeling met personeelssysteem ADP Personnelview) en Umra RBAC. Als gevolg van deze implementaties hoopt Rabo Vastgoedgroep de informatievoorziening in de gehele keten te kunnen verbeteren.
Ticketsysteem Atos
De webformulieren van Umra vervangen de vele e-mails die de zestig key users versturen naar ict-dienstverlener Atos, wanneer zij een aanvraag met betrekking tot user accounts willen doen. Dat kan bijvoorbeeld zijn het aanvragen van een nieuw account voor een nieuwe medewerker, het instellen van groepslidmaatschappen en extra rechten op bepaalde applicaties. Wanneer het geen Active Directory-wijziging betreft, schiet Umra automatisch een ticket in het ticketsysteem van Atos.
Met Umra SRC is een koppeling gemaakt met personeelssysteem ADP Personnelview. Door deze koppeling kan Umra gegevens van medewerkers die in dienst komen automatisch inladen in de webformulieren, waarna de key users slechts nog enkele gegevens moeten toevoegen. Daarnaast werkt Umra dagelijks alle medewerkergegevens die gewijzigd zijn in het personeelssysteem bij in de Active Directory. Tot slot zet Rabo Vastgoedgroep Umra Role Based Access Control (RBAC) in om ict-resources aan medewerkers toe te kennen op basis van hun functie/rol binnen de organisatie.
Exchange, Sharepoint en Lync
‘De informatie van medewerkers in de Active Directory is nu altijd actueel en betrouwbaar’, zegt Elmer Pouw, service level manager bij Rabo Vastgoedgroep. ‘De Active Directory is een belangrijke bron voor het centrale Exchange-adresboek, de Sharepoint-profielen en de Lync-contacten. Het is cruciaal voor de organisatie dat deze ‘actuele’ medewerkersinformatie in de Active Directory staat. Nu wij dat goed voor elkaar hebben, beschikken wij vanuit de verschillende systemen altijd over de juiste medewerkersinformatie.’