Social media start-up Geotender is door de beide Rotterdamse oprichters verkocht aan het eveneens Rotterdamse Ranshuijsen van Loon. Deze ontwikkelaar van ‘mensvriendelijke software’ participeerde al als investeerder in Geotender. Dit initiatief laat social media-gebruikers visueel op locaties communiceren.
‘Social media moeten socialer kunnen’ was in 2010 het uitgangspunt voor het bedrijfsplan van Geotender’s oprichters Xen Buijs en Martijn Venrooy. Al snel was er internationale interesse van bijvoorbeeld de Belgische Persgroep. Ook kreeg Geotender een positieve erkenning van grote partijen als Foursquare en Facebook. Dit was voor Ranshuijsen van Loon aanleiding om in Geotender in te stappen. Met de gezamenlijke inzet van kennis en middelen kon de start-up verder ontwikkeld worden.
Na een periode van aanpassingen en praktische pilots is Geotender inmiddels klaar om nationaal en internationaal te worden uitgerold. Volgens Xen Buijs is dit het ideale moment voor hem en vennoot Venrooy om de verdere, voornamelijk commerciële ontwikkeling van Geotender over te laten aan het bedrijfs- en financieel technisch forser uitgevoerde Ranshuijsen van Loon. ‘Als conceptmakers zijn wij voornamelijk geïnteresseerd in het opzetten en ontwikkelen van mogelijk succesvolle (social) media-ideeën. De verdere marktgang laten we graag over aan partijen met meer slagkracht op dat gebied. De overname door Ranshuijsen van Loon is in dat opzicht de meest logische, economische stap in de ontwikkeling van Geotender.’