Raet, leverancier van software voor personeels- en salariszaken, is een nieuwe vestiging in Amsterdam gestart. De opening van het nieuwe pand aan de Laarderhoogtweg 17 in Amsterdam Zuidoost is een direct gevolg van de uitbestedingsovereenkomst met ABN Amro in oktober 2012. Daarbij kwamen partijen overeen dat Raet de personeels- en salarisadministratie van de bank overneemt.
Vanaf januari 2013 verzorgt Raet voor de ruim twintigduizend medewerkers van ABN Amro de personeels- en salarisadministratie. De administratieve medewerkers van de betreffende bankafdelingen traden eind december in dienst bij Raet. Het gaat om 120 medewerkers. Zij werken vanuit het nieuwe pand aan de Laarderhoogtweg 17 in Amsterdam Zuidoost, dat ligt tussen de panden van Ikea en het hoofdkantoor van V&D, La Place.
Volgens Leon de Looff, directeur Raet BPO Services Amsterdam is regionale aanwezigheid een pluspunt bij het binnenhalen van business process outsourcing (bpo)-deals op het vlak van personeels- en salarisadministratie. Klanten houden dan het gevoel dat ondanks de uitbesteding de zaken ‘dicht bij huis’ worden uitgevoerd.
Voor Raet is een aanwezigheid in Amsterdam ook belangrijk omdat het bedrijf meer multinationals, die hier hoofdkantoor houden, wil binnenhalen. Het bedrijf, dat zijn hoofdkwartier in Amersfoort heeft, wil daarnaast zijn vleugels in het buitenland uitslaan onder de naam Youforce. In oktober 2012 opende Raet in Londen zijn eerste internationale kantoor.