Prima dat we overal software in stoppen, maar niet in de kerk alsjeblieft. Project Habakuk, de ledenadministratie van de Protestantse Kerk Nederland was een drama-project. Maar ik heb begrepen dat het uiteindelijk toch goed gekomen is met die ledenadministratie.
Hebben ze dat net voor elkaar, begint D66 te zuurpruimen dat de overheid geen persoonsgegevens meer aan de kerken mag verstrekken. Of we niks belangrijkers te doen hebben! De kerken hebben in crisistijden altijd een – per saldo – hele goede rol gehad in de samenleving.
Maar stop niet teveel it in de kerk alsjeblieft. Wij wonen aan de voet van de toren van het prachtige kerkje van Nieuwer Ter Aa. De torenklok slaat trouw het hele jaar, elk uur en elk half uur. Uiteraard stond ik 31 december 23:59u met vrouw en kinderen in de houding op de twaalf plechtige slagen te wachten. Maar rond 00:03 uur was het qua klok nog steeds angstig stil en qua verdere geluiden steeds minder stil. We realiseerden ons dat er iets goed mis was en hebben het nieuwe jaar toen maar zonder klok ingeluid.
Root cause analyse leerde: ze hebben het mechaniek gereviseerd en het geheel wordt nu ‘door de computer gestuurd’. Aha, software dus. Met een klein probleempje rond de jaarovergang blijkbaar. Ik had het kunnen weten: vorig jaar was het ook al zo, maar toen dachten we dat het aan ons lag. Hadden ze mij als softwaretester maar ingeschakeld. Ik zal m’n SmarTEST-boek eens naar de gemeente sturen!
Ik heb gisteren dit artikel gelezen en op het punt gestaan om onder de reactie van PaVaKe dezelfde te zeggen. Even tot 10 tellen dan heb ik er van af gezien.
Het schrijven en reageren op deze site zijn zoals Ewout zei een vrijwillige keus maar dat heeft naar mijn mening niks te maken met de reactie van iemand zoals PaVaKe. Mensen die actief op deze site bezig zijn met het delen van hun kennis en kunde, zonder marketing en zonder de bedoeling om te “reageren omdat ze moeten reageren” voelen zich betrokken bij de ontwikkeling van deze site. Ze mogen naar mijn mening wat meer kwaliteit in de berichtgeving, de inhoud van artikelen en interactie op deze site verwachten. Misschien Telegraaf.nl heeft meer lezers maar voor kwaliteit ga ik zeker de site van BNR bezoeken!Om dit te voorkomen is in het verleden vaak gevraagd of de redactie misschien wat selectiever met de publicaties en berichtgeving kan omspringen.
We plaatsen onze opmerkingen en we weten niks over de (mogelijke) beperkingen waar de redactie mee te maken heeft. Ze moeten ook roeien met de riemen die ze hebben! Misschien als de redactie af en toe op sommige reacties regeert, kan er wat meer draagvlak gecreëerd worden!
@ All,
De eerste twee alinea’s zijn best aardig. Het zijn best leuke anekdotes. Als daarna nog wat extra uitleg en toelichting gegeven was, had dit een best aardig stukje kunnen worden.
Maar helaas is dat niet gebeurd en ja dan blijft het een schaars artikel ( lees veel te kort )en een gemiste kans. Die mening deel ik ook met de anderen.
Ik vond trouwens de inmenging/response van de redactie erg leuk om te lezen. Ja ik weet dat ze onderbezet zijn, maar dit geeft wel een leuke draai aan de discussie. Ik hoop net als Reza dat dit in de toekomst vaker gaat gebeuren.
Ook de kerk moet efficiënter in tijden van teruglopende inkomsten en goede automatisering kan leiden tot besparingen. Dat dit faalt ligt aan de mensen, het had allemaal gewoon goed kunnen gaan.
Ik ben overigens tegen het slaan van klokken, net als dat ik niet wakker gemaakt zou willen worden door een moskee, maar dat is persoonlijk.
Dat hierin een fout optreedt (1 keer per jaar) is natuurlijk zo onbelangrijk dat het investeren in een tester zonde van het geld zou zijn.
Wat betreft dit stukje, de reacties alleen al maakt dit de moeite van het lezen en het reageren, even lekker af kunnen reageren op zijn tijd is best lekker.
Recentelijk kreeg ik het verzoek van computable om mijn cv te updaten en ten minste een artikeltje te schrijven wilde ik als expert te boek blijven staan.
Ik heb netjes bedankt voor die eer.
Het is duidelijk dat meneer Bouwman hoopt enige status hieraan te ontlenen. het maakt niet uit wat je schrijft als je maar schrijft.
Dit is nu net de reden waarom ik niet op het verzoek van Computable in wil gaan.
Beste mensen, ik vond dat wachten op een klok die 1x per jaar niet slaat op het enige moment dat je er op staat te wachten gewoon een grappige ervaring die ik – met wat inkleding – wilde delen met de medeverantwoordelijken: mijn softwarewereldje.
Maar oei oei, oef oef, wat een zwaar serieuze reacties allemaal, teveel eer!
@Rik, Ruud, Henri: bedankt voor jullie positieve geluid.
@Michael: hij rammelt niet, maar je bent het er niet mee eens, dat mag.
@Ewout: Mea culpa, de marketing had ik weg kunnen laten. Maar “I can stand the heat of the kitchen”, ik klaag niet, ik geniet.
@Allen: om het goed te maken heb ik 14-1 een serieuzer stukje geschreven over testdata. Alle positieve, positief kritische en zure reacties van harte welkom. Als het aantal reacties achterblijft bij dit artikel geeft dat wel te denken natuurlijk…
Egbert,
Mijn klacht over de keuken kwam voort uit bijdrage redactie, te zout en dus retour.
Hey Egbert,
Slim artikel.
Eerst de heren uit de tent lokken en dan
daarna keihard terugkomen met een actueel
Inhoudelijk (!) artikel. En toen was het stil 😉
Klasse!
Wel natuurlijk jammer van de reclame, maar die zie ik
wel meer voorkomen.
Ik kijk uit naar de reacties op mijn volgend artikel.
Kijken of ze bijten 😉
Tja, bij Nu.Nl staat sensatie ook altijd bovenaan bij meest bekeken 🙂 Ik zie het dan ook als Snack, en het smaakte niet eens verkeerd, teveel is alleen slecht voor de gezondheid. Leuk dat je gereageerd hebt Egbert, dat siert.
@Cordny:
Je diskwalificeert je kennis als expert van deze site (!) als je met zo`n reactie komt.
@Egbert
Ik zou geen enkele reactie op mijn artikel een ” zure reactie” noemen! Degene die de moeite heeft genomen om mijn artikel te lezen zal ik altijd met respect behandelen. Er zijn genoeg mensen die het niet met mij eens zijn en ik zal hun mening nooit “zure reactie” noemen.
Bovendien 50% van de oorzaak van deze “zure reacties” ligt aan jou! Het is zender en ontvanger en als ontvanger iets niet goed doorkrijgt, kan het niet 100% aan de ontvanger liggen maar ook aan de zender.
Ik kijk uit naar je volgend artikel.
@Reza
LOL
Niet alles zo serieus nemen als Computable Expert 😉