Leverancier van open source cms-systemen Hippo heeft in 2012 in totaal twintig mensen aangenomen. Hierdoor groeit het bedrijf, tegen de markttrend in, met 20 procent in omvang. Hippo dankt de groei vooral aan open sollicictaties die het ontving. Er werden vooral hooggekwalificeerde Java-developers aangenomen.
Volgens Hippo heeft het internationale open source-karakter van het bedrijf aantrekkingskracht op veel mensen. Ook werkt het niveau van mensen volgens Hippo hieraan mee. Het beste voorbeeld hiervan is Sonja Wraith, die als director product marketing is begonnen en de overstap maakte vanaf concurrent SDL Tridion.
Mobiel, social en web
Hippo laat de afgelopen jaren al structurele groei zien. Dit jaar zal Hippo een omzetgroei van meer dan 30 procent realiseren. De groeiplannen van volgend jaar zijn nog vooruitstrevender. Mede-oprichter van Hippo Tjeerd Brenninkmeijer verwacht dat deze groei te realiseren is doordat steeds meer organisaties behoefte hebben aan het presenteren van opmaat communicatie via de verschillende online kanalen, zoals mobiel, social en web. ‘Bedrijven verbeteren hiermee hun (online) conversie en overheden kunnen hun doelgroep beter op maat bedienen met de juiste informatie.’
‘Veel bedrijven hebben het zwaar in deze tijden van crisis’, vervolgt Brenninkmeijer. ‘Als werknemer is het verstandig om een goede keuze te maken als het gaat om een baan. De keuze om voor een innovatief groeiend bedrijf te kiezen, is slim; zeker met het oog op de toekomst.’