Ict-leverancier Oracle neemt voor bijna 660 miljoen euro (871 miljoen dollar) Eloqua over. Dit is een leverancier van marketingautomatisering via de cloud en het bedrijf levert performance management software. Eloqua’s moderne marketingcloud biedt tools waarmee er meer en efficiënter marketing bedreven kan worden. Kortgeleden nam Oracle ook Dataraker over, een Amerikaanse leverancier van big data-analysesofwtare voor het nutswezen.
De gecombineerde raad van bestuur en commissarissen van Eloqua ging unaniem akkoord met het bod van Oracle. Naar verwachting wordt de overname in het eerste half jaar van 2013 afgerond.
Door de combinatie van Oracle en Eloqua kunnen klanten hun processen voor het vermarkten, verkopen, onderhouden en het bedienen van klanten verbeteren. Met Eloqua wordt dit sterk gepersonaliseerd en worden verschillende gebruikerservaring via verschillende kanalen samengebracht. Daarnaast kan er merkloyaliteit via sociale en online contacten worden opgebouwd, kunnen er meer gekwalificeerde leads worden verworven en kan de dienstverlening voor elk contactmoment verbeterd worden.
Dataraker
Vorige week kondigde Oracle al de afronding van de overname aan van Dataraker, een leverancier van cloudsoftware voor het analyseren van grote hoeveelheden data in de nutswereld. Oracle gaat de cloudsoftware combineren met zijn Oracle Utilities-productlijn.