Het Delftse software- en consultancybedrijf Topdesk heeft een nieuwe versie van zijn gelijknamige software uitgebracht: Topdesk 5.1. Deze nieuwe versie servicemanagement-software bevat onder andere een vernieuwd Planbord, een integratie van Topdesk met Exchange en de nieuwe module Topdesk Mobile.
Met het Planbord in Topdesk 5.1 kunnen bestaande en binnenkomende taken (zoals meldingen, wijzigingsactiviteiten en gereserveerde diensten) eenvoudig worden verdeeld onder servicedesk-behandelaars. Taken als het installeren van een smartboard of het repareren van een printer moeten vaak op een specifiek tijdstip en specifieke locatie worden uitgevoerd. Met het vernieuwde Planbord is het mogelijk afspraken in te plannen bij de juiste behandelaar, zodat deze taken op het juiste moment worden afgehandeld.
Afspraken die worden ingepland in het Planbord, kunnen automatisch worden geëxporteerd naar Exchange. Zo verschijnen deze afspraken ook in de Outlook-agenda van de behandelaar. Behandelaars kunnen, waar ze ook zijn, altijd hun afspraken inzien. Topdesk Mobile maakt het daarnaast mogelijk direct de meldingen in te zien en deze af te handelen met de smartphone.