Ict-leverancier Dell neemt de Nederlandse Microsoft Lync-specialist StartReady op in zijn Engelse portfolio. Dell verstevigt hiermee zijn positie als unified communications (uc)-aanbieder van Microsoft-producten en kan zo beter het snel groeiende mkb-segment bedienen. De samenwerking werd bekrachtigd met een nieuwe deal van twaalfhonderd gebruikers en dient als blauwdruk voor de verdere uitrol binnen Europa.
De vraag naar flexibel werken en de daarbij passende technieken zoals uc is in opmars. Lync integreert alle communicatiemiddelen in één toegankelijk platform waardoor gebruikers eenvoudig kunnen schakelen tussen e-mail, telefonie, voicemail, instant messaging en videoconferentie. Naast de technische kennis die nodig is om dit te implementeren in de it-structuur, zoeken zowel enterprises als het mkb ook naar ontzorging in het beheer. Dit deed Dell besluiten op zoek te gaan naar een partij die zowel de implementatie van het product, als de levering van de service level agreement op zich neemt.
Bereik verder vergroten
De applicatie wordt op afstand beheerd, waardoor de aangesloten klanten ontzorgd zijn. Daarnaast zorgt StartReady voor een snelle implementatie van het installatieproces, zodat gebruikers direct met het platform aan de slag kunnen. ‘De samenwerking tussen StartReady met Dell OEM is goed van start gegaan’, meent StartReady-ceo Lucas Wensing. ‘We zijn verheugd dat we Dell kunnen verwelkomen als partner in ons netwerk. Hierdoor kunnen we ons bereik verder vergroten en zo steeds meer organisaties kennis laten maken met de voordelen van uc.’
In september 2012 gingen beide bedrijven een oem (original equipment manufacturer)-overeenkomst met elkaar aan om unified communications-producten sneller te kunnen leveren. Met behulp van Dell kan StartReady zijn klanten ook buiten Europa ondersteunen. Via een oem-overeenkomst met de ict-leverancier heeft StartReady een Microsoft Lync-appliance in handen die over de hele wereld verkocht en geleverd kan worden.