Capgemini heeft een nieuwe business process outsourcing (bpo)-overeenkomst met Unilever afgesloten ter waarde van ruim honderd miljoen euro voor vijf jaar. Het betreft het verlenen van financiële diensten aan Unilever-vestigingen in ruim 130 landen. Het nieuwe contract gaat in per januari 2013, met diensten geleverd vanuit Chili, Brazilië, Guatemala, India, Singapore en China. Het contract is een voortzetting van een eerder zevenjarig contract, al moest Capgemini wel opnieuw meedoen aan een selectietraject.
De bpo-activiteiten hebben te maken met financiële rapportages, transacties tussen Unilever-bedrijfsonderdelen onderling, het regelen en beheren van toegangscontrole tot financiële systemen, en monitoring.
Capgemini, recent door Unilever aangewezen als een strategische business partner, startte in 2005 met het harmoniseren en verbeteren van de financiële processen binnen het levensmiddelenconcern.
Overigens voert IBM de financiële administratie uit voor Unilever. De twee concerns sloten hiervoor in 2005 eveneens een bpo-contract. Of die overeenkomst eveneens is verlengd is nog niet bekend.