In deze training leer je alle vaardigheden die je nodig hebt om met Innovation Games klanten beter te begrijpen en daarmee de meest waardevolle innovatie te ontwikkelen. Innovation Games zijn serieuze games die je gebruikt om kosteneffectief marktonderzoek te realiseren en het planningproces sterk te verbeteren. Het resultaat is duurzame innovatie in een korte time to market.
De Innovation Games-training is speciaal bedoeld voor marketeers, product managers, consultants en managers, maar de inhoud van de training is van toepassing op iedereen die aan innovatie werkt. In de training leer je hoe je met de off- en online versies van Innovation Games een beter begrip kunt krijgen van de vaak onbewuste behoeftes van klanten, waardoor je met jouw aanbod beter aan de verwachtingen kunt voldoen.
Daarnaast kun je met Innovation Games scherp krijgen wat jou klanten niet goed vinden in jou product, de behoeften en wensen ontdekken die je ongekende mogelijkheden bieden voor radicale innovaties of innovatieve features en begrijpen hoe je product past en gebruikt wordt in de operatie van je klanten. Ook krijg je duidelijk hoe en wanneer jou klanten je product of dienst gebruiken, leer je in één keer de juiste nieuwe functionaliteit ontwikkelen en daarmee gelijk betere strategische beslissingen nemen, de empathie met jouw klanten vergroten en jouw belangrijkste marketing boodschap identificeren.