Ict-dienstverlener Unisys voorziet leverancier van diervoeding Nutreco wereldwijd van diensten voor eindgebruikers en it-ondersteuningsdiensten voor zijn datacenters. Unisys gaat aan Nutreco een single-point-of-contact (spoc) servicedesk leveren voor ondersteuning bij het oplossen van it-problemen van eindgebruikers. De ondersteuning vindt zowel ter plaatse, online, telefonisch als met zelfhulpmiddelen plaats. Vier van Unisys’ internationaal opererende servicecenters, in Budapest, Bogota, Sao Paulo en Shanghai, leveren deze uniforme ondersteuning.
Unisys levert zesduizend medewerkers van Nutreco ondersteuning bij het oplossen van it-problemen van eindgebruikers. De Unisys-dienst biedt ondersteuning in veertien talen: Tsjechisch, Engels, Frans, Duits, Indonesisch, Italiaans, Japans, Mandarijn, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Turks en Vietnamees. Tevens zal Unisys het bedrijf voorzien in it-ondersteuning ter plaatse op meer dan 180 locaties in 29 landen (zie kader), waaronder Nederland, en managed datacenter- en disaster recovery-diensten leveren voor meer dan negenhonderd servers, gestationeerd in Unisys-faciliteiten in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten en bij Nutreco-vestigingen wereldwijd.
Ondersteuning in moedertaal
‘Nutreco heeft wereldwijd consistente it-ondersteuning nodig, zodat onze werknemers voortdurend productief kunnen zijn bij het introduceren van nieuwe producten, het bedienen van onze klanten en het uitbreiden van onze activiteiten’, zegt Henry van de Ven, it-directeur bij Nutreco. ‘Doordat Unisys internationale dienstverlening kan leveren en ondersteuning in de moedertaal van elk land waar Nutreco zaken doet of groeiaspiraties heeft, is het bedrijf een geschikte partner voor ons. Unisys komt tegemoet aan onze dagelijkse behoeften en creëert daarnaast innovatieve oplossingen die Nutreco-werknemers en handel ondersteunt.’
De Unisys-serviceoplossing voor eindgebruikers kan worden uitgebreid en zo Nutreco’s toekomstige plannen in belangrijke groeimarkten Brazilië, Rusland Zuid-Oost Azië en China ondersteunen. Unisys zal tevens zijn ‘Continuous Service Improvement en Innovation Plan’-methodologie en ‘Service Excellence Office’ toepassen om verbeteringen te identificeren en te implementeren in het ondersteuningsproces van eindgebruikers bij Nutreco.
Landen
Unisys gaat Nutreco van managed services voorzien in België, Tsjechië, Cyprus, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Italië, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Rusland, Slowakije, Spanje, Turkije, Het Verenigd Koninkrijk, Oekraïne, de Verenigde Staten, Canada, Brazilië, Chili, Guatemala, Mexico, Australië, China, Indonesië, Japan en Vietnam.