Zorginstelling Ipse de Bruggen en de serviceline Outsourcing & Projecten van ict-dienstverlener Peak-IT starten een gezamenlijke pilot voor de werkpleksupport. Deze pilot heeft de duur van zes maanden en bestaat bij de start uit vijfhonderd werkplekken op de vestigingen Nootdorp, Delft en Pijnacker. Na een aanbestedingstraject, waarbij drie partijen overbleven, heeft Peak-IT de aanbesteding gewonnen voor de pilot van de werkplekondersteuning.
Ipse de Bruggen is een veelzijdige organisatie in Zuid-Holland die zorg, ondersteuning, behandeling en begeleiding biedt aan 5500 cliënten met een verstandelijke of meervoudige handicap. Peak-IT levert de support van de werkplekken in aanvulling op de servicedesk van Ipse de Bruggen, welke de eerste lijn verzorgt. Bij vragen over it worden deze doorgezet naar het servicecenter van Peak-IT in Naarden. Het servicemanagement vindt volledig in het systeem van Ipse de Bruggen plaats, hiervoor is het servicecenter van Peak-IT speciaal ingericht. Om de gebruikers beter van dienst te zijn, vindt er ook ondersteuning op locatie plaats.
Tijdens de pilot vindt er maandelijks overleg plaats tussen de gebruikersgroep van Ipse de Bruggen en de betrokken servicemanager van Peak-IT. Hier wordt de voortgang van de pilot en de kpi’s besproken en daarnaast wordt advies gegeven met betrekking tot procesverbeteringen. Afhankelijk van het verloop zullen meerdere vestigingen bij de pilot betrokken worden.