Poliklinisch zorgcentrum De Kinderkliniek is onlangs overgestapt op de VoIP-telefoniedienst Managed Voice van ict-dienstverlener voor de zorg CarePartners. Hiervoor is de gehele ict van De Kinderkliniek ondergebracht bij CarePartners, waardoor er geen afhankelijkheid meer is van derden als het gaat om techniek. CarePartners stelt zich eveneens op als single point of contact (één loketfunctie) voor alle ict-gerelateerde zaken.
De Kinderkliniek zocht een partij die kon voldoen aan de specifieke wensen en eisen op het gebied van telefonie. CarePartners leverde al ict-diensten, waaronder hosting van het gehele platform, aan de zorginstelling en voor de telefonie heeft De Kinderkliniek nu dus ook voor CarePartners gekozen. Binnen de infrastructuur integreert CarePartners nu it en VoIP.
De implementatie van VoIP verliep zonder problemen. De Kinderkliniek kan nu direct zien waar de piekuren liggen en hier eventueel extra personeel voor inzetten. Een ander voordeel is dat het systeem op den duur aanzienlijk kosten besparend is. Daarbij is telefonisch contact tussen de praktijken kosteloos. VoIP is eenvoudig te integreren met het crm-systeem van de organisatie waardoor inkomende telefoontjes makkelijk te herkennen zijn en de monitoring inzichtelijk is. Tijdgestuurde doorschakelingen en voicemailberichten worden door het systeem opgenomen en direct doorgestuurd naar de aangegeven e-mailbox. VoIP is flexibel en het aantal gesprekken dat tegelijkertijd kan plaatsvinden is vrijwel onbeperkt.