Nyenrode Business Universiteit start met Lync 2013. Het opleidingsinstituut neemt voor al haar afdelingen de unified communications-oplossing af van KPN. Samen met StartReady implementeert KPN ip-bellen, chatten, videobellen en presence bij de businessuniversiteit.
KPN is verantwoordelijk voor de totale levering van Lync 2013 bij Nyenrode. Met de oplossing van StartReady is KPN in staat om de communicatietool snel te implementeren. Nyenrode, dat meerdere gebouwen op de campus heeft, kan met Lync 2013 de (online) beschikbaarheid van de medewerkers tonen. Aan de hand van aanvullende wensen kan de applicatie verder worden geconfigureerd. KPN levert Nyenrode de benodigde infrastructuur en managed services om de prestaties van de applicatie te optimaliseren. Nu al is duidelijk dat de oude telefooncentrale kan worden vervangen door Lync 2013. Volgens KPN is Nyenrode de eerste organisatie in Nederland die start met Lync 2013.
KPN Consulting helpt de medewerkers van Nyenrode bij de succesvolle ingebruikname van Lync 2013. Dat doet het met een gevarieerd adaptatieprogramma. Daarbij ligt de focus op gedragsverandering. Tijdens een training leren de medewerkers omgaan met deze nieuwe manier van werken en ervaren zij de voordelen die Lync 2013 biedt.