Leverancier van postverwerkingsoplossingen Neopost neemt voor een onbekend bedrag crm-leverancier Human Inference over. Human Inference zal onafhankelijk blijven opereren, met een ongewijzigd managementteam. Klanten van Human Inference gaan profiteren van een breder portfolio aan oplossingen en voor Human Inference wordt het mogelijk om de verkoop- en distributiekanalen van Neopost te gebruiken, die het bedrijf in staat stellen om nieuwe markten te bedienen.
De Neopost Groep verkoopt producten en diensten in negentig landen, heeft dochterondernemingen in 29 landen en heeft 5900 medewerkers, 1300 vertegenwoordigers en 450 onderzoekers en ontwikkelaars over de hele wereld. Door veranderingen in de postsector zoekt Neopost naar nieuwe diensten en technologische innovatie. Daarom heeft Neopost meerdere bedrijven overgenomen, waarbij oplossingen op het gebied van klantcommunicatie centraal staan.
Satori Software, een Amerikaanse leverancier van datakwaliteitsoplossingen is al enige tijd onderdeel van Neopost en GMC, een in Zwitserland gevestigde leverancier van customer communications management, is onlangs overgenomen. Voor Neopost is Human Inference een strategische overname die helpt om het portfolio te creëren dat nodig is om toekomstvaste oplossingen op de markt en naar huidige klanten te brengen.
Breder portfolio
‘We zijn erg blij dat we nu onderdeel zijn van Neopost’, zegt Human Inference-ceo Winfried van Holland. ‘Dit biedt ons toegang tot nieuwe markten en de steun van het netwerk van een grote organisatie. Onze oplossingen sluiten aan op het portfolio van Neopost. Op deze manier kunnen de klanten van Neopost, de klanten van Human Inference en onze gemeenschappelijke klanten profiteren van een breder scala aan oplossingen, waarmee ze risico kunnen verminderen, efficiënter kunnen worden en winst kunnen laten groeien door het inzetten van een centraal klantbeeld.’
‘De overname van Human Inference illustreert onze strategie om te groeien in activiteiten die niet direct verband houden met post’, zegt Neopost-ceo Denis Thiery. ‘De oplossingen van Human Inference zullen ons datakwaliteitsportfolio versterken. Zij vormen tevens een aanvulling op de adresmanagementoplossingen die ontwikkeld worden door onze dochteronderneming Satori Software. Ook in de synergie met GMC zien wij aantrekkelijke toekomstige winstvoordelen.’