Advocatenkantoor Baker & McKenzie Amsterdam heeft dienstverlener Imtech ICT de opdracht gegeven voor de implementatie van Microsoft Lync. Dit migratieproject is onderdeel van de bedrijfsbrede inzet van unified communications binnen het bedrijf. Met de nieuwe, geïntegreerde communicatieomgeving kunnen medewerkers via hun laptop, smartphone of tablet overal ter wereld eenvoudig en betrouwbaar communiceren en samenwerken. Volgens planning is de implementatie eind 2012 afgerond.
Baker & McKenzie streeft een digitale werkwijze na. De overgang naar unified communications met Microsoft Lync is een belangrijk onderdeel van deze strategie. Het doel is om medewerkers alle communicatiemiddelen en digitale informatie te bieden die zij nodig hebben om efficiënt te kunnen werken. Dat gaat verder dan telefonie. Door de integratie van de communicatieomgeving met bedrijfsapplicaties zoals het crm- en documentmanagementsysteem krijgen medewerkers vanaf elke locatie snel en eenvoudig toegang tot relevante gegevens. Op die manier beschikken zij overal direct over de meeste recent informatie en dossiers om klanten optimaal te ondersteunen.
Beschikbaarheidsomgeving
Imtech ICT vervangt de huidige telefonieomgeving van Baker & McKenzie door Microsoft Lync, waardoor de traditionele toestellen van de werkplekken op de Amsterdamse Zuidas verdwijnen. Door de overgang van een telefonieomgeving naar een beschikbaarheidsomgeving zien medewerkers op hun scherm of collega’s bereikbaar zijn. Aan de hand van deze beschikbaarheidsinformatie kiest iemand het meest efficiënte communicatiekanaal. Daarbij is het mogelijk om vanuit dezelfde omgeving op een laptop, pc of ander apparaat te bellen, chatten, en live documenten, presentaties en andere informatie uit te wisselen. Verder kunnen medewerkers ook snel calls met meerdere personen opzetten, zonder extra handelingen of de tussenkomst van derden.